Get your own Digital Clock

Rabu, 8 Februari 2012

Roti Arab @ dipanggil Roti Puri

Banyak betul cuti umum dlm bulan Feb 2012 nie. Sehinggakan aku jadi penat duduk kat umah selama 4 hari. Tapi tak derlah sampai tak keluar langsung. Boleh jadi bengong dibuatnya...Tiap2 pagi anak aku mesti tanya hari nie nak kemana ya. Aku ngan ayahnya dah pening..memikirkan jawapan. Jadi selama 4 hari tu, kami bawak anak2 beriadah dekat Tasik Cempaka Bangi. Kami main bola, jalan2 sikit, cuci mata sikit dan ambil angin petang yang damai gitu. Ada jugak selit aktiviti mandi sungai. Eemm!! Sg. Tekala, ha..pernah pergi tak. Aku sebenarnya dah berzaman tak ke situ. Rasanya nie kali pertama semenjak dah beranak 2 kot. Oklah..syok jugak layan bebudak nie main air dan pasir. Cuaca hari tu pun boleh tahan panas, tak silap aku pagi Isnin (6.02.2012).

Oklah.. hari nie, aku nak cerita pasal Roti Arab. Sebelum nie, aku pernah buat. Tapi tak pernah post kat sini. Resepi nie diberi oleh Kak Shidah. Tapi rasanya Kak Shidah ambik kat sini RESEPINYA Tq ya..sudi share resepi. Senang jer bahan2nya tapi malas nak nguli (sbb biasa aku malas buat).



Beginilah rupa dan hasil Roti Arab dari step seperti di bawah:-

Diuli dan buah doh macam nie 

Penyek mcm nie sblm digoreng

Guna minyak yang banyak bila goreng
* Tips dari kak shidah siram minyak panas kat roti tadi utk buat dia kembong 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hai!!!