Get your own Digital Clock

Khamis, 2 Februari 2012

Dah lama teringin nak makan....




+


+


=


Pulut Kuning bersama Rendang Ayam dan Telur Rebus

Jemput makan semua...... Sarapan kami utk pagi Hari Wilayah. Nielah first time, terlebih rajin nak try masak pulut kuning. Renyah jugak, tapi nak makan punya pasal, kena usaha lebih. Aku sediakan semua nie, mlm selasa . Pagi esoknya....aku cuma panaskan semua tu dan ngap jer!!! aqil memang peberet dia pulut nie. Dialah orang yang paling banyak ngulang makan yer. Risau jugak klu pulut aku tak kembang dan tak kuning mcm org lain masak. Sbb aku rendam tak lama, klu ikut cara masak pulut dlm internet ada mcm2 versi. Aku ikut versi kengkawan rendam pulut dengan serbuk kunyit bersama asam keping beberapa jam. Pastu kukus selama 25 minit. Step seterusnya masukkan pulut tadi ke dlm bekas lain dan gaulkan bersama pati santan yang telah digaramkan. Step akhir...kukus semula pulut tadi sehingga betul2 masak. Itu sajer.........layanzzz.



5 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Sedapnyer....len kali nk g umah k.inalah,suh masak nie,hahaha

    BalasPadam
  3. Insyaallah, boleh ajer. Hik..hik!!!!

    BalasPadam
  4. weh...bagi-bagi la sikit,aku memang suka pulut n rendang...,jgn lupa buat tuk aku nanti k....

    BalasPadam

Hai!!!