Get your own Digital Clock

Isnin, 19 Mac 2012

Kuih Sagu..versi kukus

Aku sebenarnya tak berapa nak ok nie. Rasa tak sedap badan...nak demam pun ada. Tapi aku rajinkan jugak nak post pasal kuih sagu nie.

Kan..ari tu aku ada post aku nak berehatkan. Malam tu aku cuba buat kuih sagu versi kukus dan Bingka Pandan resepi lain utk bekalan balik ke rumah mak mertuaku. Tapi aku hanya nak share cara buat kuih sagu jer kali nie. Aku jumpa resepi nie kat satu blog..tak terfikir pulak aku kuih sagu boleh dikukus. Biasanya abah aku masak kuih sagu atas kuali sehingga masak buat jual kat pasar. Abah aku memang dah expert klu buat kuih sagu. Anaknya jer yang tak reti2 + malas.

Meh!! kita tengok resepi kat sini  KUIH SAGU KUKUS

Jom tengok, jadi tak aku buat????

Masak sampai pekat


Kukus sampai takder bijik2 putih

Nielah orangnya yang request kuih nie, jadi dia kena kerja keras klu nak makan

Nielah hasilnya..alhamdulillah memang sedap!!! tak tipu. Cubalah mesti jadi punya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hai!!!