Get your own Digital Clock

Rabu, 18 September 2013

Satu..satunya biskut raya buatan sendiri


Just nak citer kat sini sebagai story utk aku refer nanti. Emm....pertama sekali pasal aku dan anak2 buat kuih raya. Semenjak aku kahwin dan sampai dah ada 2 anak lelaki tak pernah lagi aku buat kuih raya. Masa aku remaja memang tak misslah buat kuih raya setiap tahun dengan adik dan mak ngah aku. Memang seronok, kadang2 sampai pagi. Punyalah excited nak raya sambil dengar lagu raya. Berjenis2.. berbalang2... cayer tak? tak caya sudah. Oklah..aku tunjuk kuih apa yang dah aku bikin sama anak2 ya...


inilah dia kuih samperit..gitu..gitu macam tak cayer jer. Umpama main masak2 jer ngan anak2. Best jugak sorang tolong potong ceri dan sorang lagi tolong letakkan ceri.

 masa untuk membakar

taraaa....akhirnya. Untuk adunan nie, kami dapat 2 balang yang sederhana besar. Lenguh pinggang aku nak menyiapkannya. Sorrylah..kwn2 ya, biskut nie licin mkn di budak 2 org tu jer tak sempat nak jamu dekat tetamu pun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hai!!!