Get your own Digital Clock

Isnin, 7 Oktober 2013

2 cawan D.A.P.A.T 14 biji


Inti karipap dah siap. Saya cuma guna kentang jer, tak der penyedap mcm ayam atau daging. Sajer nak test market. Reti ker buat karipap, selama nie tau makan jer kan..kan. Nak tergelak pun ada. Macam main masak-masak sorang-sorang. Geli hati...

Sebenarnya..masa buat inti dan doh, saya tak ikut sukatan pun. Just agak2 jer..berdasarkan pengalaman masa sekolah dulu-dulu tengok jiran sebelah rumah buat karipap. Kakak tu berniaga kuih dan lauk-pauk masa bulan puasa share dengan nenek berniaga kat pasar Ramadhan. Secara tidak langsung, kami pun terjebak masa sediakan kuih-muih dan lauk-pauk. Jadinya ilmu kelim karipap tu  dapat dari situ ler...sampailah sekarang ilmu kelim karipap masih aku ingat dan berguna walaupun aku tak pernah buat karipap sendiri. Tapi kakak dan nenek yang aku maksudkan sudah pergi mengadap Ilahi (Al-Fatihah).

Berdebar-debar you, saya siap pesan dekat En. Abg klu tak jadi jangan marah yer. Poyokan mcm nak pergi periksa. Sebenarnya takut malu..hahaha!!!!!, tu yang sebenarnya.

Karipap inti Kentang


Sebelum jadi seperti di atas haruslah jalani proses seperti di bawah
-
-
-
sediakan inti
-
-
-

sediakan doh
-
-
-

doh dan inti disatukan
-
-
Alhamdulillah...karipap kentang menjadi juadah minum petang kami sekeluarga. Insyaallah, akan repeat lagi...^%^%^^entah bila????


4 ulasan:

  1. Balasan
    1. Percayalaaa...hhh, lihatlah dunia. Sambil pegang karipap kih..kih..kih!!!!

      Padam
  2. marvelous lah! Len kali buat sila sua mai sini sket yer kak :-)

    BalasPadam

Hai!!!