Get your own Digital Clock

Selasa, 1 Oktober 2013

9 tahun ~ nikmati air cocktail bersama-sama


Salam,

Hari nie 1 Okt 2013, adalah tarikh ulangtahun perkahwinan kami yang ke 9 tahun. Alhamdulillah, syukur ke hadratNYA atas segala nikmat yang telah dikurniakan kepada kami sekeluarga. Semoga kami beroleh kebahagian dan kejayaan dunia dan akhirat. Amin..

Jadinya..malam tadi aku buat menu special sikit...jeng!!jeng!!jeng, air cocktail jer pun utk kami nikmati bersama-sama. Cetusan idea nak buat air cocktail adalah dari sumi yang kawan office aku bagi minggu lepas kot klu tak silaplah. Terima kasih ya kawan....jom nikmati air cocktail yang aku buat yer...


Step pertama aku tuang 1 tin buah2 campuran. Nextnya aku masukkan sumi yang warna-warni tu. Sakit kuku aku mengopek plastik sumi nie. Tapi ada yang mudah dan ada jugak yang memang susah. Nak makan punya pasal kenalah kerja keras sikitkan.


Bila dah settle semua tadi tu, aku tuangkan susu cair dan nata de coco. Dahhh!!...siap boleh dimakan dengan senang hati ya...tak perlu letak air batu sebab bahan2 yang digunakan telah disejukkan. Alhamdulillah...settle. Aniq, request mintak lain kali buat lagi sbbnya nak makan banyak perut dah penuh. Emmm...akan dipertimbangkan, Insyaallah ada rezeki kita buat lagi ya.



4 ulasan:

  1. "sElaMat PeNganTin LaMa" hahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih...tak kisahlah, janji bahagia hik..hik..

      Padam
  2. ko mmg ina... time akak takde la macam2 hang buat.. roti arab la. puding koktail la...beli cadar laaa... hmmmmmmphhh menyampahhhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala...kak wana, rindunya..masa kita dolu-dolukan.

      Padam

Hai!!!