Get your own Digital Clock

Rabu, 18 Ogos 2010

Cucur Udang



HoOhoo.....haHahaH.....HiIiIiI......kuIkUiKuI !!!!!!!!!!!!








cucur udang didalam kualiku....

inilah hasilnya setelah diangkat dari kuali apabila cukup masak dan garing

Taraaa......siap dipotong dan dihidangkan
Haaa......nie entry ke-2 aku utk hari nie. Aku nak citer pasai cucur udang yg aku buat semalam.
Alhamdulillah menjadi......aku suka dan anak2 dan abg aku pun suka
Dah lama aku mencari resepi cucur udang yg sedap dan mudah utk aku sediakan.
Resepi cucur udang nie!!! pun... aku dpt dari blog secubitgaram tu.
Semalam buat cucur udang nie ikut sebijik-sebijik seperti resepi asal
cuma masa nak menggoreng tu je...aku ikut cara aku kui...kui...kui...
mula2 tu aku cubalah nak guna sendok....

tapi

hampeehhhhh!!!! melekat

sudahnya

aku guna tangan je.....senang....tak yah nak bersendok2
lihatlah hasilnya seperti diatas
bila dah selesai menggoreng.....aku kira2 dptlah dlm 12 ketol (sebesar penumbuk)
licin.....hehehe
oleh kerana hasilnya memuaskan, resepi nie aku nak share ngan kwn2 semua
yang berminat nak dapatkan resepi nie....utk buat kat umah

-
-
-

silalah klik CuCuR uDaNg.

Oklah kwn2 selamat mencuba!!!!!!


**sedap dan sesuai dimkn dengan sos Thai tau......tapi lg sedap klu ada kuah kacang**
(mak ai...kecur air liur aku)

10 ulasan:

  1. alah... si ucu tu bukan pooos* pun.

    Na, lepas raya, bawak mai opis barang seketui dua, boleh?

    BalasPadam
  2. alala....sodap nyer...,tak sangke akak aku nie dah pandai masak dan ber tambah rajin kunun..hehehe,syukurlah..harap-harap ape yang di prektic akan di tersedia pade 3 ari bulan nanti eemmmm...yum..yum.....

    BalasPadam
  3. Kak..lepas raya akak wat ler lagi bwk meh opis..nanti saya buatkan kuah kacang untuk makan dengan cucur udang ni..ok x?

    BalasPadam
  4. orait jugak tu!!..nanti kita plan ye...

    BalasPadam
  5. cop...time kacih. Alah..sajer suka2.

    Amboi!!!..sempat lg nak request. Insyaallah...adalah tu nanti. Tunggu....

    BalasPadam
  6. k.wana...

    bukan setakat seketul 2 berketul-ketul pun boleh. Insyaallah...

    (seram aku dibuatnya...entah jd ke tidak klu nak buat kali ke-2 nie!!) kui..kui..kui

    BalasPadam
  7. smua dh request bawak opis tu. Sy nk 3ketul ye..ehhehe:-)

    BalasPadam
  8. cahaya....

    3 ketul tu ada dlm kuali cahaya ptg nanti...jgn lupa beli mauripan ya!!!!

    BalasPadam

Hai!!!