Get your own Digital Clock

Rabu, 30 Mei 2012

Bubur Nasi Tonggang Kicap




Dah lama aku tak jumpa orang masak mcm nie, yang selalu masak cam gini...wan aku. Aku selalu makan cam gini masa kecik-kecik dulu. Biasalah keluarga tak senang, makan yang simple2 jer. Tapi nikmat tu tetap ada..hahaha..berkat!!

Jadinya buat pertama kalinya aku masakkan untuk anak aku Aqil yang demam, tak sedap perut semua adalah. Aku fikir klu masak nasi putih ngan lauk2. Conform dia tak makan, dahlah makan memilih. Tak nak sayurlah..itulah inilah..hei!!pening aku. Tiba2 timbul idea buat bubur nasi kosong jerlah (senang). Trylah masak sikit untuk dia. Bila dah masak aku tuang kicap jer. Alhamdulillah...berselera betoi dia. Tak sangka ..kena pulak dengan selera dia ari tu. Habis..kat dia sorang jer..siap request nak lagi dan nak lagi. Klu mcm nielah sambutannya..lain kali ibu masak lagi yer!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hai!!!