Get your own Digital Clock

Isnin, 7 Mei 2012

~ Sup Ketam Siap...


Haa...mira, aiza, yan sup ketam dah siap. Jemputlah tengok hahaha!!! nak bagi tak cukuplah. aku dan amin dah setelkan dgn jayanya. Anak2 mkn kuah jer (bukan aku tak bagi tapi diaorang yang tak nak yer!!). Nasib badan...masak utk anak, tapi kita jugak yang kena perabih.

Nasib baik Jumaat hari tu, aku rajin ronda2 kat pasar tu. Klu tak bernasib baik boleh terbeli ketam yang harga RM24.00 sekilo. Alhamdulillah aku terbeli ketam RM22.00 sekilo. Jadinya utk 3 ekor ketam yang gebu aku dapat dengan harga RM18.00. Bila masak potong 2 dapatlah 6 ketul (betullah isi ketam dia penuh dan padat). Oklah tu kan... Jom layan gambonya sebagai buktinya. Hahahaha!!!!!!



Proses membersih ketam yer. Kena hati2 takut isinya terkeluar (sayang Oooo...mahal tu)


Sup Ketam

Sup nie aku letak daun sup dengan daun bawang jer sbb abg aku nak cam gitu. Biasanya org letaklah lobak merah sikit, apa2 ke sikit. Ikutkan ajer....kami hadap ketam2 nie sekali gus. 6 ketul licin tak tinggal satu pun walaupun sepitnya. Kih..kih..kih..boleh dikategorikan malam tu "kenduri ketamlah".





4 ulasan:

  1. Sedapye. Xpenah wat sup ketam. Biasa klu beli, masak cili je.. Kak, selalu2 la tgk kat carefour start jumaat,sabtu ahad, Biasa harga ketam kat situ murah. Penah dpt RM15 je sekilo:-)

    BalasPadam
  2. Tq..tq

    berita baik nie. Bolehlah beli lebih dari biasa hahaha!!! (tamak)

    BalasPadam
  3. dap..dap!!

    yummy...hingga meleleh ke siku.

    BalasPadam

Hai!!!