Get your own Digital Clock

Selasa, 8 November 2011

Kek Marble...nasib jadi

Malam semalam punya citer. Aku nak try buat kek marble tapi berbelah bagi sbb apa??? sebab ari tu aku buat kek mentega tak jadi. Kek tu lepas masak lembek..lembek selembeknya. Tak tau mana silapnya. Yalah...aku mana ada mixer. Aku pukul pakai tangan jer..alamatnya buang ke laut ler.



Aku Tawakal jerlah..malam semalam. Yerlahkan..tak cuba tak tau kan..kan...sampai bila. Kalau ikutkan resepi asal kena pukul mentega dan gula sampai putih. Ate..dapat kat aku, gula, mentega dan telur aku campur sekali (blend) ambik kau. Sebenarnya..cuak jugak. Hikk!!!hikk!!
Bila dah selesai blend aku masukkan dlm satu bekas utk digaulkan dengan tepung. Bila dah siap bahagikan kepada 2 bahagian. Seperti diatas. Kononnya...

tuang ke dalam loyang ikut kreativiti

Alhamdulillah jadi...mantap gitu


tak sempat sejuk..dah nak kena ngap. tekstur kek aku nie taklah gebu sangat sbb guna mentega biasa jer dan tak guna saluran yang betoi....tapi oklah (lulus)




5 ulasan:

  1. amboi bermable la plak...Awat akak rajin sangat ni??? hehehe
    resepi ni sy try lepas pantang la plak..kihkihkih

    BalasPadam
  2. taklah rajin sangat..
    nak belajor jer.

    BalasPadam
  3. test.. kalau tak lepas nie memamng sah ina block aku

    BalasPadam
  4. (penat taip nie tau)

    En mohamad amin,

    sila belikan ina hand mixer supaya dia buat kek chiffon orange DAN kak wana boleh merasa.... hehehehehe

    BalasPadam
  5. tak der maknernya..nak block2
    ha..ha..dia yg tak reti!!

    takper..takper plan-plan kayuh.

    BalasPadam

Hai!!!