Get your own Digital Clock

Isnin, 14 November 2011

Kuih lapis....untuk sarapan semalam


Hari nie, aku nak story pasal aku buat kuih lapis
utk sarapan semalam
cadangnya nak buat mlm sabtu
tapi
"malas"
so start buat pukul 7.00 pagi keesokannya. 

 Blender semua bahan dan bahagikan kepada 2 warna

panaskan pengukus seperti diatas, aku guna periuk nasik jer....

kukusan dah panas, bolehlah tuangkan adunan selapis demi selapis.
aku ambil masa 5 minit jer utk kukus lapisan demi lapisan tu. Bila selesai kukuslah lagi 10 minit
utk pastikan kuih benar2 masak.

bila dah sejuk bolehlah dihidangkan....

Dah lama aku tak buat kuih nie, rasanya tahun lepas last aku buat masa adik aku dtg umah. Bila lama tak buat rasa mcm tak penah buat pulak. Klu lama sangat tinggal conform tak reti terus. rugi2......



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hai!!!